Nieuws

Waarom je, je (online) marketing beter kan uitbesteden!

De marketing is een belangrijk onderdeel binnen je bedrijfsproces. Dit vakgebied zorgt er namelijk voor dat de waarde van het product of de dienst die je levert overgebracht wordt naar de markt. Dit kan via zowel offline als online kanalen verlopen. Misschien vind je het vaag klinken of juist misschien wel heel erg simpel. Toch zien we in de praktijk vaak dat bedrijven, die hier geen verstand van hebben, hier de mist mee ingaan. En dat is zonde! Zonde omdat je, je manier niet de consumenten kan aanspreken die je wilt aanspreken. Het resultaat? Niet voldoende omzet kunnen genereren.

De oplossing

Gelukkig is er voor dit probleem uiteraard ook een oplossing. En die oplossing is het inhuren van een marketing bureau. Het zal je vast niet verbazen maar je traditionele marketing en/of je online marketing uitbesteden heeft grote voordelen voor je bedrijf. Je moet er weliswaar een investering voor doen maar je krijgt er ook ontzettend veel voor terug. Zo weten ze bij een marketing bureau namelijk wat ze aan het doen zijn en ze zijn (als het goed is) op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in jouw markt. En vooral dat laatste is een belangrijke factor. De huidige markt verandering in rap tempo en als “niet-marketeer” ben je waarschijnlijk niet of niet voldoende hiervan op de hoogte. Voordat jij je, naast je eigen werkzaamheden, een beetje hebt kunnen inlezen komt de volgende nieuwe trend of ontwikkeling alweer op de hoek kijken. En het zou toch zonde zijn als je een beetje achter de feiten aanloopt.

De tools

Een digital marketing agency biedt over het algemeen vaak dezelfde diensten aan. Deze diensten zijn onder andere; e-mailmarketing, SEO, SEA, Social Media marketing en Automation marketing. De afkorting SEO staat hierbij voor Search Engine Optimization oftewel organische zoekresultaten in de zoekmachine en SEA staat hierbij voor Search Engine Advertising oftewel betaalde zoekresultaten in de zoekmachine. Al deze diensten hebben weer hun eigen componenten zoals het optimaliseren van content en linkbuilding bij SEO tot Google Ads bij SEA en de Buyer’s Journey bij Automation.

Voor welke diensten je wel of niet kiest is geheel afhankelijk van wat je bedrijf op dat moment nodig heeft. Ben je een startup en is je budget beperkt? Dan kan het best zijn dat je vooral wilt inzetten op email marketing en SEO. Wil je juist snel resultaat boeken? Dan past SEA beter bij jouw gewenste doelen. Een combinatie van alle diensten is in theorie natuurlijk optimaal maar je moet in de praktijk maar net kijken naar wat op dat moment het beste bij jou past.

Reageren is niet mogelijk

Thema door Anders Norén